La dislexia: cien años después. Investigación, antecedentes históricos y definiciones

Authors

  • Luis Bravo Pontificia Universidad Católica de Chile

Abstract

The word "dyslexia" has been used since 100 years ago for describing asevere difficulty in reading and spelling. Since 1887 severa/ neuropsychological hypothesis and theories about dyslexia have been proposed. Their aim is to explain why many children do not learn to read,
and to propase a rationale for diagnosing and treating the dyslexias. This paper presents the main landmarksfollowed by researches in dyslexia during this period, anda critica[ analysis of them

Author Biography

Luis Bravo, Pontificia Universidad Católica de Chile

Este artículo ha sido realizado con aportes FONDECYT. Bachiller en Filosofía; Psicólogo; Licenciado en Psicología
Aplicada; Ph.D. Docente Facultad de Educación, Universidad Católica de Chile. Dirección: Avda. Jaime Guzmán
3300. Santiago, Chile.

Published

1993-12-31

How to Cite

Bravo, L. (1993). La dislexia: cien años después. Investigación, antecedentes históricos y definiciones. Psykhe, 2(1). Retrieved from https://ojs.uc.cl/index.php/psykhe/article/view/20093

Issue

Section

Artículos