Desarrollo y educación de los niños ciegos y deficientes visuales: Areas prioritarias de intervención

Authors

  • Esperanza Ochaita Universidad Autónoma de Madrid (España)
  • María Angeles Espinosa Universidad Autónoma de Madrid (España)

Abstract

The article presents a general view of the characteristics that condition the development of visually impaired children. Especial emphasis is put in the plasticity of the human psychologicalsystem, and the alternative paths that development adopts when problems in sorne of th perceptive channels for codifying the information exist. From the description of alternative paths for development, some possibilities for intervention in the early childhood and the primary education stage of blind children are suggested.

Author Biographies

Esperanza Ochaita, Universidad Autónoma de Madrid (España)

Psicóloga (Ph. D.). Profesora Titular del Dcpartamento de Psicología Evolutiva y de la Educación de la Universidad Autónoma de Madrid y Directora del Centro de Estudios del Menor y la Familia del Ministerio de Asuntos Sociales. Dirección: Condesa de Venadito 34. Madrid 28027-España

María Angeles Espinosa, Universidad Autónoma de Madrid (España)

Psicóloga (Ph. D.). Profesora Asociada del Departamento de Psicología Evolutiva y de la Educación de la Universidad Autónoma de Madrid. 

espinosa@ ccuam3.sdi.uam.es

Published

1995-12-31

How to Cite

Ochaita, E., & Espinosa, M. A. (1995). Desarrollo y educación de los niños ciegos y deficientes visuales: Areas prioritarias de intervención. Psykhe, 4(2). Retrieved from https://ojs.uc.cl/index.php/psykhe/article/view/20261

Issue

Section

Artículos